Saturday, February 9, 2013

MARI JADIKAN DOA SEBAGAI AMALAN

assalamuallaikum....

apa khabar semua..? aku doakan semoga kalian diberkati oleh ALLAH sentiasa... hari nie aku xda cerita nak shares dengan korang2 sume... tapi aku nak shared beberapa doa yang mungkin kita boleh sama-sama amalkan dan mendapat manfaat daripadanya... dengan doa, insyallah kita dapat mendekatkan diri dengan ALLAH serta mendapat keredhaannya... insyallah....


DOA MENGELAK GANGGUAN IBLIS

surah Al-Mukmunin ayat 97-98:

" Dan katakanlah: Ya Tuhanku, aku berlindung kepada Engkau dari bisikan-bisikan syaitan. Dan aku berlindung pula kepada Engkau Ya Tuhanku, dari kedatangan mereka kepadaku."

DOA MENGELAKKAN DIRI DARI WASWAS SYAITAN

surah Fushshilat ayat 36:

" Dan jika syaitan mengganggumu dengan sesuatu gangguan maka mohonlah perlindungan kepada Allah. Sesungguhnya Dia-lah yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui."

DOA DALAM KESUSAHAN

surah Al-Isra' ayat 80:

" Dan katakanlah , Ya Tuhanku, masukkanlah aku secara yang benar dan keluarkanlah pula aku secara yang benar dan berikanlah kepadaku dari sisi Engkau kekuasaan yang menolong."

DOA PENAWAR HATI

"Tiada Tuhan yang berhak diibadahi melainkan Allah yang Maha Agung lagi Maha Lemah Lembut, tiada Tuhan melainkan Allah, Tuhan yang memiliki Arasy yang agung, tiada Tuhan melainkan Allah, Tuhan yang memiliki segala langit dan Tuhan yang memiliki bumi dan Tuhan yang memiliki Arasy yang mulia."


DOA JIKA MENGALAMI KESULITAN

" Wahai yang Maha Hidup, Wahai yang Maha Berdiri, aku memohong pertolongan dengan rahmat-Mu."


DOA UNTUK MENGHILANGKAN RESAH

"Tidak ada Tuhan selain Engkau, Maha Suci Engkau. Sesungguhnya aku adalah termasuk orang-orang yang zalim."


DOA KETIKA DITIMPA KESUSAHAN

" Ya Allah hanya rahmat-Mu lah yang aku harapkan, maka janganlah Engkau serahkan aku kepada diriku sendiri walaupun sekelip mata, dan perbaikilah keadaanku seluruhnya, tidak ada Tuahn yang berhak disembah melainkan Engkau."


DOA ORANG YANG DIZALIMI

" Sesungguhnya Tuhanku Maha Lembut terhadap apa yang Dia kehendaki. Sesungguhnya Dia-lah yang Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana."






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...