Friday, January 25, 2013

selamat datang AHLI BARU dalam keluargaku...

assalamuallaikum...

salam maulidur rasul buat semua.. banyakkan selawat keatas rasulullah....
kejam celik... hari nie da masuk seminggu aku bercuti.. so sepanjang seminggu nie ape hasilnye... NOTHING!!!!.... sume pown x jd ape lg.. kaki pown x jejak lagi kat museum.. thesis satu research pown xda.. dan niat konon-konon nak jogging (siap bawa kasut sukan balik) pown ape pown x jadi... hayaaaaiiikkk... duduk umah tv tgk aku n aku tgk tv lah hasil nye sekarang nie... tp topik post kali ini bukan lah nak cite sume tu... cume sekadar runggutan dan luahan rasa semata-mata.... 

hari ini aku nak sembang pasal haiwan kecil yang semakin mendapat tempat di hati penduduk Malaysia... teng teng.. itu lah SUGAR GLIDER... bagi yang masih x tau ape jenis haiwan tu.. cube-cubelah search kat GOOGLE korang tu taip SUGER GLIDER.. DIULANGI!!! SUGAR GLIDER ok... jangan salah search SUGAR DADDY or SUGAR MUMMY... lain yang korang dapat nnt... 

ok serba sedikit pasal SUGAR GLIDER ini... ianya adalah sejenis binatang yang seakan tupai.. bapak aku cakap "ala mcm tupai terbang tu" tapi ada juga yang mengatakan ianya sejenis kangaroo kecil sbb yang bertina ada poket kat depan.. aku pown x tau lah mane yang betui tapi yang pasti ianya digelar dengan nama saintifiknya iaitu Petaurus breviceps.... terpulang pada korang mcm mane korang nak sebutnye sbb aku mmg x leh nak sebut.. 

haiwan nie mmg comel sangat dan dia bukanlah asal dari malaysia.. xda pown kat malaysia.. dikatakan habitat asalnya adalah di AUSTRALIA dan TASMANIA... so klu rase-rase nak cari kat dalam hutan simpan Perak mmg x jumpe lah kan.. SO sekarang haiwan nie da sangat-sangat popular dikalangan penduduk Malaysia terutamanya dikalangan anak muda... rase-rase kalah gak lah artis popular kat malaysia nie sebab si penternak SUGAR GLIDER nie sanggup berhabis beratus dan beribu Ringgit Malaysia untuk dapatkan nye.. artis klu perform pown belum tentu kite nak beli tiketkan.. tgk siaran ulangan dah... haha

haiwan comey ini merupakan salah satu ahli dalam rumah aku ini bile adik lelaki aku juga salah seorang yang sanggup berhabis ratusan Ringgit untuk dapatkan binatang nie..( klu dye bagi aku duit tu shopping sakan).. name diberi pada SUGAR GLIDER kat rumah ni adalah JOHN.... x sedapkan.. coz aku suruh letak nama melayu...macam si LUNCAI ke.. haha.. TAPI secara jujurnya haiwan ini memang lah sangat comey dan jinak... mata dia yang besarnye tu memang buat hati nie rase nak picit je... ishhh..  nasib je lah ko tu mahal dan susah nak dapat.. klu x mmg lama da... 

aku tak da pic JOHN lagi... nanti aku upload kat facebook aku ok...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...