Tuesday, December 25, 2012

bila kita dibawah.. barulah perasaan menghargai muncul...

this time punye cite, berlaku di sekeliling aku.. aku hanye bertindak sebagai pendengar dan juga pemerhati.. dari situ aku membuat pemikiran sendiri, supaya ape yang berlaku disekeliling mampu dijadikan iktibar dan juga pengajar..

ketika diberika kesihatan tubuh badan, kesempurnaan rupa paras dan kesenangan hidup.. kita sering terlupa akan nikmat itu hanya seketika.. yaa kita benar, kita bersyukur.. tp perbuatan kita langsung tidak menandakan syukur yang diungkap.. 

ketika memiliki segalanya, jangan sesekali mata mu celik tp buta.. buta tidak melihat ape yang nikmat yang tersirat.. dihadirkan dirinya bersama cinta yang ikhlas dan mendalam tetapi egomu mengatasi segalanya.. yaa benar kau memiliki segalanya, mempunyai pakej yang lengkap, digilai ramai mereka diluar sana, tapi yakin lah pasti hanya satu yang terbaik untuk mu... 

kerana tidak belajar menghargai perasaan cinta yang hadir, pastikan akan ditarik balik supaya diberikan kepada yang berhak dan lebih baik darimu.. ketika kau melukakan hatinya dengan perbuatan kau, dalam kekecewaan dengan izinNYA digantikan dengan yang lebih baik.. bahagia pastinya..

namun kini, nikmat kesihatan kau diuji.. pastinya kesempurnaan paras rupa dan kesenangan hidup tidak dapat membahagiakan hatimu.. ketika ini, kau teringat akan cinta lame yang kau kecewakan.. mengingati kisah bahagia, tawa dan tangis..

mengimbau kembali sudah cukup bahagiakan kau apatah lagi jika cinta itu kau miliki.. namun, segalanya lewat sudah untuk kau mula belajar hargai.. ketika dirimu telantar sakit, dialah yang ingin kau temui.. kawanmu, keluargamu semua berharap kau milikinya semula..

tp apa yang mampu dikatakan.. kesilapanmu yang lalu mampu untuk dimaafkan namun untuk kembali mencintamu tidak sama sekali.. kerana rasa cinta itu telah ditarik balik olehNYA kerana ianya tidak dihargai oleh mu...

p/s: hargai kasih sayang dan cinta yang dihadirkan..sukar untuk kembali memiliki setelah kehilangannya...
**khas untuk my bff, maybe i can be the listener but i not the good adviser.. but im try to be it.. **



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...