Wednesday, February 5, 2014

jangan menilai kalau tak kenal..

semalam punya sembang...

mamat : dulu mase mula-mula f6, aq tgk shadila sombong gile... ish budak nie sombong je.. tapi da kenal.. cakap tak berhenti.. kecoh...

sekarang.. bile kau bosan kau tepon aku je ajak sembangkan mamat... haha

sekali lagi aku dengar kawan-kawan aku ckp macam tu... aduhyai..

masa study kat UM pun mcm tu gak... beberapa kawan juga bagi tau benda yang sama... termasuklah housemate aku pown cakap..

housemate : sha (nickname aku kat UM) fara tengok mula-mula sombong je... nak tegur takut... ingat lagi mula-mula fara tgk sha ckp mase ngah beli  burger.. kawan fara tegur sakit tak jerawat sha.. hahah... tapi sekarang da rapat.. cakap potpet potpet... sampai kene gne earphone sbb sha bayak sgt ckp...

macam tu lah lebih kurang housemate aku cakap... aku mula rapat ngan dia bile kiteorang satu klas filipina n akhirnya menjadi teman serumah, makan sekali, tido bersebelahan...

selain tu ada gak kawan aku bagi tahu...

nasrul : sha nie mase x rapat.. sombong, senyap je.. bile da rapat masyallah, tuhan je tahu susahnya dia nak berhenti cakap...

haha ape jawapan aku bile dieorg ckp mcm tu..?

aku...: yelah.. pasni sha senyap je..bising je sha kan sampai..

dan jawapan mereka..: no.. no.. no.. walaupun bising.. kecoh.. tu yang wat meriah.. best...

haaa... mcm tulah.. kan....

hmmm mmg mmg bergitu lah sikap dan cara ku... aku bukan seorang yang sombong dan sukar didekati.. tetapi xtau lah.. aku kurang ramah sikit dengan orang yang aku x kenal, orang baru kenal, or dengan orang yang dah lme aku x contact tibe2 jumpe balik.. perbualan jadi formal n aku akan cover setiap ayat yang kaur dari mulut aku... (malu lah konon) tapi bile da start rapat hilang da segala cover aku... dengar lah kau aku bercakap..

tapi mmg mcm tu lah cara nya.. aku akan sgt kecoh bile rapat tp aku akan diam seribu bahasa klu x bpe rapat...pernah gak nak ubah sikap tu tapi x pernah berjaya.. btw.. spe kawan-kawan aku mmg da tau sikap aku n da masak sangat da.. sbb tu aku sayang korang... XOXO..




3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...