Monday, February 3, 2014

kesayanganku demam....

masuk hari nie dah hampir 3 hari dia tak makan... tido je...
muke nampak sedeh je...
risau aku tengok dia mcm tu...

hari nie sampai aku pown tak lalu nak makan tengok die macam tu..
tengah hari tadi... after lunch... aku terus cari die kat luar...
aku sia n bawak dia pergi klinik..
mak, abah, adik aku sume aku bawak sekali..

sampai klinik...
dia tendang-tendang tangan aku....
nak lari...
pandai die tak nak jumpa doktor..
mula-mula dia kene timbang..
3.5 beratnya...
pastu baru kene check...

rupanye kate doktor dia demam...
sebab tu tak lalu makan...
telinga dia ada jangkitan kuman...
doktor cuci telinga dia... sampai berdarah...
menjerit dye sakit... menagis agaknya...

pastu doktor cucuik ubat.. dua kali kene cucuk..
mengelupur dye... aku pown takut..
pastu aku terus peluk dia...
nak balik.. doktor pesan bagi makan ubat...
ada dua ubat kene makan.. dengan ubat titik telinga..
aku kene jadi private nurse dirumah...
abah aku lah kene bayar bil kliniknya..

dalam kereta... dye tercium bau makan...
terus nak makan..
x sempai sampai rumah yang sekangkang kera je jauhnya...
makan dalam kete...
dah lapar sebab tak makan dua hari..

petang nie dia da okay sikit...
da x tido je...
tapi tak nak main lagi...
da  mau makan... 2 kali tambah da...
aku pown berselera nak makan gak..
dua kali gak aku tambah... hihi...

COMEL kucing saya yang comel...
cepat lah sihat...
rindu akak nak gaduh dengan comel...
cept sihat ye sayang....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...